דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות עקב רטיבות 

מאת    [ 08/08/2010 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2186 פעמים ]

אנשים רבים סוברים שהחורף הישראלי אינו מהווה סיבה מספקת לבצע איטום גגות. אנשים אלו חושבים שרק במקומות מרובי גשמים יש צורך לאטום את הגג ולמגן אותו מפני חדירה של מי הגשמים למבנה ומפניי רטיבות. אך המציאות המרה היא שמספיק יום גשום אחד בשנה כדי לגרום למבנה שלכם נזק.

בישראל ישנם מבנים רבים שאינם ערוכים לחורף הקרוב בכל הנוגע לאיטום גגות. במידה ודייריהם לא יקדימו לבצע איטום גגות לפני תחילת החורף, הם ימצאו את עצמם מבלים את מרבית החורף עם סירים ודליים כשהם רודפים אחר טיפות הגשם שנוזלות מהגג ישירות לתוך ביתם. אולם היעדר איטום גגות אינו גורם רק לאי נוחות ולטרחה. הבעיה העיקרית היא שהיעדר איטום גגות פוגע באופן משמעותי במבנה שלכם.

כאשר גג המבנה אינו אטום כהלכה, מי הגשמים יכולים לחדור דרכו וליצור רטיבות בתקרה ובקירות הבית. רטיבות זו יכולה להתפתח במהרה לנזילות, לקילופי סיד וטיח ולגרום לטחב ולעובש בקירות ובתקרה. אין להקל בכך ראש. רטיבות בקירות ובתקרה היא ליקוי בנייה חמור ולא רק מפגע אסתטי. תיקון נזקי רטיבות כרוך בהוצאה כספית לא מבוטלת, שלא כולם יכולים לעמוד בה. לכן, כדאי לחסוך מראש את כל הבעיות הללו ולבצע איטום גגות.

איטום גגות חשוב לבצע כבר בקיץ, לפני שמגיע הגשם הראשון. הסיבה לכך היא שגג המבנה חייב להיות יבש לחלוטין על מנת שניתן יהיה לבצע בו איטום. כיום ישנן שיטות רבות לאיטום גגות: זיפות, איטום באמצעות יריעות ביטומניות, איטום באמצעות חומרים ביטומנים משחתיים, חומרים אקריליים, חומרים פוליאוריטנים ואיטום גגות באמצעות יריעות PVC ו- EPDM.

הבחירה בשיטת איטום גגות צריכה להתחשב בסוג הגג כמו גם בחומרי האיטום שכבר קיימים עליו. כך למשל איטום גגות באמצעות זפת מתאים לגגות חדשים או לגגות שזופתו בעבר. איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות מתאים לגגות בטון או בטקל, ונפוץ במיוחד בגגות שטוחים ורצופים. כאשר בוחרים שיטה לאיטום גגות עבור גג שנאטם בעבר, חשוב להשתמש בחומרי איטום המשתייכים לאותה משפחה של חומר האיטום שכבר קיים על הגג. לדוגמא: על גג שנאטם בעבר באמצעות חומרים אקריליים לא ניתן לבצע איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות, כיוון שמדובר בחומרי איטום ממשפחות שונות. אם תנסו לאטום את הגג באמצעות יריעות ביטומניות תגלו במהרה שליריעות אין אחיזה טובה על הגג ולכן הן לא יכולות לספק איטום ראוי. לעומת זאת, אם מדובר בגג שעבר זיפות, ניתן לבצע איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות, שכן גם הזפת הוא חומר איטום ממשפחת הביטומניים.

לסיכום, אם אתם מתגוררים בבניין שטרם עבר איטום גגות או ששיטת האיטום שבו כבר אינה יעילה, אל תתמהמהו ואל תחכו לגשם הראשון. מהרו לבצע איטום גגות על מנת שתוכלו ליהנות מחורף יבש וכדי שתוכלו להגן על המבנה שלכם מפני נזקי רטיבות.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב